Sophie C. B. Schmidt

CV.pdf

Email: blichsch@gmail.com

Vojens dosispakning, 2. omgang

06/23 - 04/24

Mine arbejdsopgaver, som produktionsmedarbejder, var at putte medicinpakker på plads, afblister medicin, og hente medicin. Jeg arbejdede der først som deres sommerferieaflyser fra juni til august, og blev i september tilbudt at arbejde hos dem igen, hvor vi aftalte at jeg skulle arbejde hos dem indtil januar.

Rødding højskole

01/23 - 06/23

Rødding højskole er en almen højskole, med syv forskellige hovedfag, hvor jeg havde hovedfaget Design og innovation. Jeg tilmeldte mig på Rødding højskole med det formål, at jeg skulle finde ud af hvad jeg ville med mit liv, og det jeg fik ud af at være der var meget mere end det. Jeg fik oplevelser jeg aldrig vil glemme, og venner for livet. Det er klart det bedste jeg har brugt mine penge på.

Fisken og Dagmar

Det var en Photoshop-opgave jeg fik fra en højskoleelev ved navnet Dagmar, som var den eneste på en fisketur der havde fanget en fisk. Hun ønskede sig et nyt billede af hende med fisken, hvor hun skulle ligne en sømand. Billedet lagde vi op på vores gangs Instagram-profil.

Grafisk design

Det var en af de første projekter vi havde i hovedfaget Design og innovation. Projektet gik ud på at vi skulle tage et værk vi havde set på Trapholt museum, og så skulle vi lave en nyfortolkning af det værk. Vores nyfortolkning skulle være i plakat format. Det første billede ovenover er fra Trapholt, med en tekst hvor der står "I try to camouflage myself", og ved siden af er den nyfortolkning jeg har lavet.

Pac-Man

Mig og min roommate Anna havde en navneskilt kamp imod dem der havde et værelse ved siden af os. De havde lavet et navneskilt der var bedre end vores, så vi skulle lave et nyt og bedre navneskilt. Min roommate kom på ideen og så gik jeg igang med Photoshop og Illustrator. Jeg forstørrede mit værk så det fyldte fire papirsider i A3 format, og printede det ud, og Anna hentede pap, gennemsigtig papir og en limpistol. Hun købte en lyskæde, og de enkelte lys farvede jeg blå, så det havde en mere skærmlys farve når vi tændte for den. Klik her for at se værket nærmere.

Softice branding

Det var vores anden projekt vi havde i hovedfaget Design og innovation. Projektet gik ud på at vi skulle forstille os, at vi var en nystartet virksomhed som ville sælge softice, og dermed skulle vi finde ud af, hvordan vi skulle brande vores virksomhed. I min gruppe besluttede vi, at vi ville gå den elegante og rige vej, og hvilken anden madvare udstråler dette? Nemlig østers! Vi fik en softice maskine, hvor vi skulle designe vores bod ud fra vores brand. Dette var jeg knapt så meget inde over, jeg fik stedet lavet en hjemmeside-prototype til vores virksomhed, som du kan se her. På hjemmesiden kan du finde vores Instagram profil. Logoet har jeg også lavet.

Musik og design

Det var vores trejde projekt vi havde i hovedfaget Design og innovation. Projektet gik ud på at vi skulle designe et sceneshow til dem der havde hovedfaget Musik. Sceneshowet skulle passe til den sang musikholdet havde lavet.

Danmark spillet

På en helt normal morgen på højskolen møder vi elever op til morgensamling, hvor vi godt kan mærke at vores lærere virker lidt suspekte. De fortæller så os at vi skal spille et spil, hvor vi elever bliver delt ud i grupper, og skal ud og blafre til forskellige steder i Danmark. Læs reglerne her. Videoen har jeg lavet.

Arkitektur

Det var vores fjerde projekt vi havde i hovedfaget Design og innovation. Projektet gik ud på at vi, i grupper, fik et bestemt sted på skolen, hvor vi skulle lave en pavillon til det sted. Kravet var bare, at det skulle forholde sig til det sted, som pavillonen stod, hvorfor vi skulle ”bygge” videre på det, der allerede er. Min gruppe fik det sted på skolen hvor der stod shelters, og der blev vi enige om at dem ville vi erstatte med vores pavillon, da vi ikke følte at shelterne passede ind med resten af arkitekturen på skolen.

Møbel

Det var vores femte projekt vi havde i hovedfaget Design og innovation. Projektet gik ud på at vi skulle lave et møbel. Jeg ville lave en hylde til børn, hvor der skulle være en kridttavle bag hylden, så barnet kunne tegne hvor de forskellige genstande skulle stå på hylden.

Godnathistorie

Det var en skriftlig-opgave jeg fik fra en højskoleelev ved navnet Hanna, der ønskede sig en godnathistorie fra mig. Hendes krav var at skrifttypen skulle være DengXian, med skriftstørrelsen på 12, og den skulle maks. fylde to sider. Inspirationen til historien fik jeg fra en tegning jeg havde lavet.


Gave til Spanien

I hovedfaget Design og innovation skulle vi på studietur i Spanien, hvor vi bl.a. skulle møde nogle kunstnere. Vi lavede derfor nogle gaver til dem.

Container projekt

Vores sidste projekt i hovedfaget Design og innovation gik ud på, at vi skulle male en container. Det vi skulle male var de ting vi havde set fra vores studietur.

Fuldt flor

Den sidste uge på højskolen lavede vi en festival med navnet Fuldt floor. Her fik jeg og nogle andre en opgave om, at lave et festival-kort. Jeg designede kortet på Illustrator, så vi havde en ide om hvordan kortet skulle se ud, printede det ud, og så begyndte vi at male kortet.

Dsign International A/S

11/22 - 12/22

Mine arbejdsopgaver, som digital koordinator, var at opsætte tekster på forskellige sprog i deres strikke/hækle opskrifter ved brug af Adobe programmet InDesign, billedredigering ved brug af Photoshop, og korrekturlæsning. På et tidspunkt i min ansættelse fik jeg som opgave, at jeg skulle lave guide omkring mit arbejde, altså det at opsætte tekster på forskellige sprog i deres strikke/hækle opskrifter, og det skulle jeg lave til deres fremtidige ansatte, der skulle overtage min opgave. Jeg nået aldrig at blive færdig med den, da jeg ikke havde så meget tid til at lave den, men dette var hvad jeg nået.

Vojens dosispakning

07/22 - 08/22

Mine arbejdsopgaver, som sommerferieafløser, var at putte medicinpakker på plads, afblister medicin, hente medicin, og styre fotomaskinerne.

Webudvikling

2021 - 2022

Jeg startede på uddannelsen den 08/21, hvor jeg droppede ud den 04/22. Selvom jeg afbrudte uddannelsen, så vil jeg gerne vise hvad jeg har lavet der.

Spil, 1. semester

I dette projekt var vi i grupper, og vi fik ikke karakter. Vi skulle lave fire spil, og de fire spil var hangman, bar røv, gæt et tal og vendespil. Jeg programmerede spillet gæt et tal.

   

Quiz, 1. semester

I dette projekt var vi i grupper, og vi fik ikke karakter. Vi skulle lave en quiz hjemmeside, hvor siden skulle indeholde to forskellige quizzes. Vores kode skulle indeholde objects og moduler, og vi skulle bruge git. Vi skulle også brugerteste vores quiz hjemmeside.

   

PieFit, 1. semester

I dette eksamensprojekt var vi i grupper, og vi fik ikke karakter. Vi skulle lave en hjemmeside til PieFit, som er en nystartet virksomhed. Produktet virksomheden vil sælge er fitness kort. Hjemmesiden skulle indeholde en loginside, en profilside, en administrationsside, og en brugerside.

   

To do list, 2. semester

I dette projekt var vi i grupper, og vi fik ikke karakter. Vi skulle lave en to do liste, der skulle indeholde en brugerside og en administrationsside. Vi kunne selv vælge om vi ville bruge programmeringssproget Node.js eller PHP. I min gruppe valgte vi PHP. Jeg havde ansvaret for administrationssiden.

   

Fortidsminder, 2. semester

I dette projekt var vi i grupper, og vi fik ikke karakter. Vi skulle lave en hjemmeside via PHP og API omkring landets fortidsminder. Brugeren skulle kunne udvælge specifikke fortidsminder, som de ønskede sig at få en detaljeret beskrivelse om, samt en lokation på hvor disse kunne findes.

   

Multimediedesign

2019 - 2021

Grey Wolf, 1. semester

I dette projekt skulle vi for første gang lave en website-prototype i XD Adobe og lave et logo i Illustrator Adobe. Vi var i grupper, men man skulle individuelt lave sin egen website og logo til den fiktive virksomhed, Grey Wolf. Grey Wolf var en start-up-virksomhed, som designede økologisk tøj.

   

Stopmotion, 1. semester

I dette projekt fik vi ikke karakter. Vi skulle lave en stopmotion film i grupper via appen Stop Motion Studio. Alle grupper fik hver i sig et tema, som de skulle lave filmen ud af. I min gruppe fik vi Bollywood. Derudover havde vi fået et startscenarie vi skulle følge.

   

Studiebold, 1. semester

I dette projekt skulle vi i grupper lave et website (prototype) der skulle reklamere for Studiebold. Studiebold er en indendørs fodboldturnering for studerende på videregående uddannelser i Jylland og på Fyn.

   

UX projekt, 1. semester

I dette projekt fik vi ikke karakter. I grupper skulle vi forstille at vi var blevet ansat af Coca-Cola for at udvikle et nyt produkt. Produktet skulle have en ny smagsvariant, og den skulle være rettet mod kvinder i alderen 18-30 år, som gik op i miljø og sundhed.

   

Real life, 1. semester

I dette projekt skulle man vælge en virksomhed ud af tre, som man ville arbejde med. Det man skulle var at komme op med et eller flere løsningsforslag til en af deres cases. Jeg valgte at arbejde med TemaShop, som er en lille dansk virksomhed med kontor, lager og butik i Fredericia. De sælger kostumer, tilbehør, festartikler og gadgets.

   

Interaktive brugeroplevelser, 2. semester

I dette projekt skulle man individuelt lave et spil (prototype) omkring en eller flere af FN’s 17 verdensmål, derudover skulle man også lave en website, men vi behøvede ikke at gøre meget ud af den. Jeg kunne rigtigt godt lide dette projekt, da vi havde frie hænder til at lave spillet, og min styrke er min fantasi.

   

Branding, 2. semester

I dette projekt skulle vi i grupper forstille os, at vi havde startede vores eget multimedie-bureau. Målet med projektet var, at vi skulle skabe et brand identitet. Vi skulle lave et website, en video (vi lavede to) og tre banners.

   

Going viral, 2. semester

I dette projekt skulle vi i grupper arbejde for en fiktiv virksomhed, Brutto. Målet med projektet var at vi skulle lave et produkt, med et højt potentiale for at gå viralt, til Brutto. Vi skulle lave deres website, en video, og et tilbudskatalog.

   

Entrepreneur spil, 3. semester

I det her projekt fik vi ikke karakter, og vi skulle være i grupper. Vi havde tre uger til at udvikle et læringsspil om entreprenørskab, hvor vi skulle fokusere på design processer, brugerinddragelse og spiludvikling.

   

Content creation, 3. semester

Til det her projekt skulle vi lave to produkter individuelt. En af produkterne skulle være to tekster til en blog. Det andet produkt skulle være en video, hvor videoen skulle indeholde en transformation.

   

Content creation 2, 3. semester

I dette projekt var vi i grupper, hvor vi skulle forstille os at vi arbejdede for en virksomhed. Virksomheden måtte vi selv vælge. I min gruppe valgte vi virksomheden Jack Wolfskin, og for virksomhed skulle vi lave SoMe posts, to infographics, en blog og en styleguide.

   

WordPress-portefølje, 3. semester

Inden vi skulle søge praktikpladser, så skulle vi lave et WordPress portefølje. Jeg lavede forskellige designs inden jeg valgte det endelige design for hjemmesiden.

   

Tønder Erhvervsråd, 4. semester

Min rolle som praktikant hos Tønder Erhvervsråd har været, at jeg har været deres content udvikler, dvs. at jeg har lavet layout-opgaver, videoer og reklamer. Min praktikperiode varede fra den 25/01 til den 16/04. I hele praktikperioden har jeg arbejdet hjemmefra pga. COVID-19 epidemien, hvor jeg har arbejdet 37 timer om ugen.

   

Hovedopgave, 4. semester

Den virksomhed jeg har lavet min hovedopgave hos har været PieFit. PieFit var på det tidspunkt en nystartet virksomhed, som var ved at lave deres webshop. Produktet de vil sælge er fitness kort. Min opgave var at jeg skulle lave et re-design af deres webshop.

   

Pharma Nord

09/18 - 03/19

Mine arbejdsopgaver, som produktionsmedarbejder, var at holde en pille-maskine kørende, samt at pakke piller ned i æsker.

HF

2016 - 2018

Her er der nogle tegninger jeg lavede i min fritid.

Folkeskole

2006 - 2016

Børnehave

2003 - 2006

Fødselsdag

14/12/98

Lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem ipsum lorem